Island Hopping (Part 3) – in the Maldives, Thailand and Mexico, Egypt / Szigetszökkenés (3.) a Maldív-szigeteken, Mexikóban, Thaiföldön és Egyiptomban

Previous posts about island hopping:

Korábbi bejegyzések a szigetszökkenéssel kapcsolatban:

Here I continue / Itt folytatom:

From Summer Island to Olhuveli, Maldives

It was actually a site inspection. I lived on Summer island so one day when I had airport duty at Male I was picked u from the airport to go by motor boat to this island. Beautiful, the food was amazing, so I spent this half day really good. Then in the afternoon was taken back to the airport, from the airport by boat to my island.

Summer Island-ról Olhuveli-re, Maldiv szigetek

Valójában egy hotel megtekintés/lecsekkolás volt. A Summer island-on éltem, így egy nap, amikor repülőtéri szolgálatom volt, a munkám befejezése után motoros hajóval átmentem erre a szigetre. Gyönyörű volt, az étel pazar, így nagyon kellemes időt töltöttem ezen a delutánon itt. Aztán visszavittek a repülőtérre, a repülőtérről hajóval a saját szigetemre.

From Summer Island the island hopping excursion, Maldives

Ah that was the best, it was an excursion we with the ITS rep guided. We took off by a ship to a local island, here we took a walk, we went to a school, to a ship building manufactory, we went to see how the locals live, something so different from everything. After that we went to an uninhabited island, where the crew of the ship prepared our BBQ lunch. The third island was another hotel island, Eriyadu, where I had to sit at the reception and listen to bullshit complaints about that island although there was absolutely no problem with it. But some want to find complaint/problem in everything. Na, then at the end of my visit during which the others were snorkeling, we went back to the ship and back to Summer island.

Summer Island-ról kirándulás a környező szigetekre, Maldiv szigetek

Ah ez volt a legjobb, ez egy kirándulás volt, az ITS idegenvezetövel vittuk. Hajóval elöször egy helyiek által lakott szigetre mentünk, itt sétálgattunk, elmentünk egy iskolához, egy hajóépítő üzembe, megnéztük hogyan élnek a helyiek, teljesen más, mint azt az europai ember megszokta. Ezután egy lakatlan sziget következett, ahol a hajó legénysége BBQ ebédet készített nekunk. A harmadik sziget egy másik szálloda-sziget volt, Eriyadu, ahol a recepción kellett ülnöm, és hallgatni a szigetröl a semmisegekröl a panaszkodásokat. Semmi probléma sem volt Eriyaduval, de egyesek panaszt / problémát keresnek mindenben. Na, a látogatásom alatt a többiek usztak/ sznorkeleztek. Utana visszatértünk a hajóra, és vissza Summer Island-ra.

From Summer Island to Taj Exotica, Maldives

Another site inspection

Summer Island-ról a Taj Exotica-ra, Maldiv szigetek

Egy másik hotel

From Summer Island to Sheraton Full Moon, Maldives

Another site inspection from Summer Island, I was almost late from my transfer from the airport back to Summer island. But it is nice, huhh?

Summer Island-ról a Sheraton Full Moon-ra, Maldiv szigetek

Egy másik hotel lellenörzese volt, majdnem lekéstem a hajom vissza Summer Island-ra. Ugye szép ez a sziget is?!

From Summer Island to Male, Maldives

We had 3 times a week airport duty, and once a week office which was on Male, that is the capital. It takes a short ride by motor boat from the airport and while I thought it would be totally unnecessary to go to the office because nothing important could my boss and her very friendly secretary tell me I thought the capital is really exciting. So as fast as I could I left always the office and went on a discovery tour. There were mosques, cemetery, monuments, market, great restaurants (I still dream about a spicy curry shrimp with rice there)

Summer Island-ról – Male-ra, Maldiv szigetek

Háromszor hetente a repülőtérre kellett mennünk, és hetente egyszer az irodába, Male-ban, ez a főváros. Rövid ut motoros hajóval a repülőtérről. Igaz teljesen szükségtelennek tartottam az irodába menni, mert a főnököm és a ‘barátságos’ titkárnöje semmi erdemlegeset nem tudtak mondani semmiröl, de viszont a fővárost izgalmasnak talaltam. Tehát amilyen gyorsan csak tudtam végeztem az irodában és elindultam felfedezni Male-t. Voltak mecsetek, muszlim temető, műemlékek, piacok, remek éttermek (még mindig álmodom arrol a curry-s rákrol rizzsel amit ott ettem).
tél 2011-12

From Summer Island to Velidhu, Maldives

After spending 2 month on 1 island it was decided I should be on a second one too. 4 days on Summer and 3 day on Velidhu. Velidhu was much more far than Summer island, to go there was possible by seaplane on stand by or by boat that took 2 hours long. Sometimes I couldn’t go there because there was neither a boat nor a place on the plane. Flying with the seaplane was one of the most beautiful things I have done. You wait at the airport, then you see your plane is boarding, you stand in line, you get on, the plane takes off and you admire the view. We didn’t fly always the same route, it depended on where the plane company guests had. There were 2 companies TMA and MAT (I read they merged 2013 under the name TMA).
Velidhu was smaller than Summer island, I didn’t have there company, but the food and the beach were amazing. And I could sleep in a guest room sometime in a water villa with glass on the floor to check on the fish. But I felt Summer island home, I only took a small suitcase with clothes with me to Velidhu.

Summer Island-ról Velidhu-ra, Maldiv szigetek

Miután 2 hónapot töltöttem egyetlen szigeten, úgy döntöttek, hogy egy második szigetet is személyesen meg kell látogatnom ezentul. 4 nap a Summer-en és 3 nap Velidhu-n lett igy. Velidhu sokkal messzebb volt, mint a Summer Island, vagy hidroplánnal (seaplane) stand by modban vagy hajóval, amely 2 órát vett igénybe, lehetett eljutnom. Néha nem tudtam átmenni, mert nem volt se hajo se hely a repulön. A hidroplánnal való repülés az egyik legszebb dolog, amit életemben átéltem. Vársz a repülőtéren, kiirják, hogy beszállás, felszállsz, a gép elindul és te csak ámulsz, milyen gyönyöru a kilátás. Nem mindig ugyanazon utvonalon repültük, attól függött, hogy hol volt a repülőgép-társaságnak vendége. 2 vállalat volt a TMA és MAT (olvastam, hogy 2013-ban egyesültek TMA néven).
Velidhu kisebb volt, mint a Summer island, nem volt ott társaságom, de az étel és a strand csodálatos volt. És többször tudtam vendégszobában – peldául vizivillában (Watervilla) – aludni, ahol az üvegpadlón át lehetett szemlélni a halakat. A Summer Island volt viszont az “otthonom”, mindig csak egy kis bőröndöt vittem magammal Velidhu-ra.

From Summer Island to Meeru, Maldives

The most amazing hotel island in my opinion. It is close to the airport, the island is huge, there are a lot of room types you can book. There is an overwater villa (where you can only go by small motor boat) for honeymooners, there are water villas, bungalows, many bars and swimming pools. I stayed in a new guest room. I went there on my day-off, I went to the beach and the food was delicious too. On the next day I came back to Summer Island. I wish I had lived on this island, but it was for the French market, so that good my French is not (yet).

Summer Island-ról Meeru-ra, Maldiv szigetek

A legcsodálatosabb szállodasziget véleményem szerint. A repülőtér közelében van, 30-40 perc motorcsónakkal. A sziget hatalmas, sok szobatípust lehet foglalni: vízivilla, ahova csak kis hajoval lehet átmenni nászutasoknak, ”egyszerübb” vízivillák, bungalók. En egy uj vendégszobában töltöttem egy éjszakát. A szabadnapomon mentem át, elmentem a tengerpartra, kiprobáltam, milyen isteni a konyhája a szigetnek. Másnap visszatértem a Summer Island-ra.

From Phuket to James Bond island, Thailand

From Phuket it is easy to go there. It is called James Bond island because the limestone rocks were featured in the movie „The man with the golden gun” 007 movie with Roger Moore. First we went through a mangrove area, we stopped at an uninhabited island to have lunch (me and another girl all alone) then we went to the cliffs and back home It took a ling time because the motor boat was slow and there are distances. The other girl got off at a floating village to spend the night there.

Phuketről a James Bond szigetre, Thaiföld

Phuketről könnyű eljutni a James Bond szigetre. Azért nevezik igy, mert itt játszodott az ”Az aranypisztolyos férfi” 007-es film Roger Moore-al. Először egy mangrove területen mentünk keresztül, majd megálltunk egy lakatlan szigeten, hogy ebédelhessünk (én és egy másik lány egyedül), majd elmentünk ezekhez a mészkösziklákhoz. A motorcsónak lassú volt, ennyi fért bele. A másik lány egy úszó falunál szállt le, hogy ott töltse az éjszakát.

From Bangkok to Koh Samui, Thailand

You can book bus tickets and ferry tickets combined in Bangkok to many different islands. I was interested in Koh Samui so first a night bus was on the schedule and after that came the ferry that took me to my bungalow. I spent some days on Koh Samui, the beaches are wonderful and you can try the elephant trekking in the jungle too. It must have been very low season (although it was November) because I was the only one there on that morning 🙂
One day is not enough but 2-3 days are ok. The Thai massage on the beach and the delicious seafood plates are a must.

Bangkokból Koh Samui-ra, Thaiföld

Buszjegyet és kompjegyet is lehet venni Bangkokban számos szigetre. Engem Koh Samui érdekelt, így először egy éjszakai busz volt a program és aztán jött a komp, azután taxival a bungalóhoz. Néhány napot töltöttem Koh Samuin, a strandok lelegzetelállitoak , és ki lehet próbálni az elefánt lovaglást a dzsungelben. Igaz November volt, ami föszezonnak számit, megis én voltam ekkor az egyetlen résztvevö.
Egy nap nem elég, de a 2-3 nap már rendben van. A thai masszázst a tengerparton és az ízletes tengeri ételeket kötelező kiprobálni.

From Phuket to PhiPhi, Thailand

I didn’t go actually to Phi Phi where the famous ‘Beach’ movie with Leonardo di Caprio was recorded, I went to a nearby island, there was time to swim a bit and we saw from far that famous beach. There are different companies, I wish I had booked it at another one where we would have gone to that beach too.

Phuket-rol PhiPhi-re, Thaiföld

Nem mentem arra a tengerpartra, ahol a híres ‘Beach’ filmet forgatták Leonardo di Caprio-val, de elmentem egy közeli szigetre, volt idö úszni a tengerben, és láttuk messziröl a híres strandot. Vannak különböző cégek, lehet, hogy egy másiknál kellett volna lefoglaljam a helyem, hogy lássak is valamit PhiPhi-böl.

From Bangkok to Coral island, Thailand

Yes, Pattaya is not famous for the Coral island, rather for sex tourism, that 14-15 year old looking girls go hand in hand to bars with 50ish and above guys. Let’s not get into this topic rather to what is Coral island. I went to Pattaya from Bangkok, with a motor boat it took about 45 minutes from Pattaya to this island, where we didn’t do anything else than sunbathing, swimming in the warm sea, walking in the white sand, eating fish and taking beautiful photos. Here I wrote in details: Coral Island – off the Coast of Pattaya

Bangkokból a Coral szigetre, Thaiföld

Igen, Pattaya nem a Coral-szigetről hires, inkább a szexturizmusról, ahol 14-15 évesnek kinezö thai lányok kéz a kézben járnak 50-es és afeletti fickókkal. Ne menjünk bele ebbe a témába, inkább a Coral szigettel foglalkozzunk. Bangkokból Pattayába busszal mentem, majd motorcsónakkal körülbelül 45 perc a szigetig, ahol nem csináltunk semmi mást, mi turisták, csak napoztunk, úsztunk a kellemesen meleg tengerben, a fehér homokos tengerparton sétaltunk, halételeket ettünk és a gyönyörű fotókat keszitettünk. Itt részletesen írtam rola: Coral Island – Pattaya partjainál

From Playa del Carmen to Cozumel, Mexico

Cozumel is the biggest island at the Yucatan peninsula, you can go there from Playa del Carmen easily by ferry, it takes about 30 minutes and then if you rent a scooter/car you can discover this island in one day. I wrote about my holiday and how I visited Cozumel, what I did there, what I saw there, check this post: The Devil is beating his Wife on Cozumel Island in Mexico
2016

Playa del Carmen-ről Cozumel-re, Mexiko

Cozumel a Yucatan-félsziget legnagyobb szigete, könnyedén át lehet jutni Playa del Carmenből komppal (kb. 30 perc vesz), majd ha robogót / autót bérelsz, felfedezheted ezt a szigetet egy nap alatt. Itt írtam Cozumel-röl: Veri az ördög a feleségét Cozumel szigetén Mexikóban

From Hurghada to Mahmya, Egypt

OK, it is true that Hurghada is not an island, so it is not a traditional island hopping, but Mahmya is an island so let’s consider it an island hopping too I don’t remember how long it took by the ship because i was mostly sleeping, it has a beautiful beach, turquoise blue sea, great food. We spent a team day there with my colleagues, we were playing games, they were playing volleyball while I was sunbathing and it was just an extra day-off. I hated Egypt so I can’t say it was the best destination/winter of mine but the Mahmya was great.
Winter 2009-10

Hurghadából Mahmya-ra, Egyiptom

OK, igaz, hogy Hurghada nem sziget, tehát nem egy hagyományos szigetröl szigetre átugrás, de tulajdonképpen a kifejezés azt jelenti, hogy a tengeren/oceánon egy másik helyre átugrunk, tehát ide lehet sorolni ezt a kirándulast is. Nem emlékszem, mennyi ideig tartott a hajóut, mert én többnyire aludtam. Mahmya strandja gyönyörű, a tenger türkizkék, az étel remek. A kollégáimmal egy csapatépitö napon vettünk részt, játékokat játszottunk, ök röplabdáztak, amig én napoztam, és egyszerüen ez egy extra szabadnap volt. Nem szerettem Egyiptomot, nem ez volt a kedvenc célterületem, de Mahmya nagyszerű volt.
Tél 2009-10

I love island hopping and spend one day or more on another destination while working, otherwise we , holiday reps, wouldn’t leave the summer/winter destination. I can’t say which one is better: being on an excursion is many times easier and cost effective, but if you can do on your own such you don’t have a schedule, so you do whatever you want to do, but it costs more.
I hope you can use some of the information I gave here and you enjoyed my photos.
Vicky

Szeretek a szigetek közt utazgatni és egy napot vagy többet egy másik célterületen eltölteni mialatt dolgozom, különben mi, idegenvezetök nem hagynánk el a nyári / téli helyünket szezon alatt. Nem tudom megmondani, melyik jobb: kiránduláson részt venni sokszor egyszerűbb és olcsobb, de ha egyedül is felfedezhetsz valamit, akkor nem kell mindig az orádat nézned, nincs kötöttség, de viszont többe kerül (külön kocsi bérlés, transzfer stb).
Remélem, tudjátok használni az itt megadott információkat!

I’m glad you’re here! I hope you liked and interested in this post. If so, I will be very pleased when you click Like and share the entry with friends! This is important to me because it shows that it is worth to write further. Thank you 🙂
Örülök, hogy itt vagytok! Remélem tetszett és érdekelt ez a bejegyzés. Ha igen, nagyon örülnék, ha rákattintanátok a Like-ra és megosztanátok az írást barátaitokkal! Ez fontos számomra, mert azt mutatja, hogy érdemes tovább írnom. Köszönöm 🙂

You can follow me and like my Facebook page here / Követhettek Facebook-on itt: https://www.facebook.com/memoriesofatraveladdictchick/

You can see my instagram Photos here / Itt láthatjátok az instagram fotóimat: https://www.instagram.com/victoria_lengei/