BUCKET LIST for a Holiday to New York City – Fort Lauderdale – Playa del Carmen – Havana / Bakancslista: New York City – Fort Lauderdale – Playa del Carmen – Havana

I wrote here about the things I had planned to do while being on holiday in November 2016. => How to get as much information as possible before travelling to countries you have never been to?

I was planning it for 2 months, completed it in 1 month. I like to plan in advance what I would like to see, because the more information I gather, the more detailed the plan is, the more likely I don’t miss a famous/delicious/amazing/exciting sight/food/activity.
Írtam itt a blogon, hogy mit tervezek csinálni a nyaralásomon 2016. Novemberben (erről itt => Hogyan szedjünk össze annyi információt, amennyit csak tudunk olyan országokról, ahol még nem voltunk?), 2 hónapig terveztem, 1 hónap alatt véghezvittem. Szeretek mindent megtervezni előre, hogy mit szeretnék látni, mert minél több információt összegyűjtök, annál részletesebb a terv, annál valószínűbb, hogy nem fog kimaradni egy híres / finom / csodálatos / izgalmas látvány / étel / tevékenység.

What I planned / What I didAmit terveztem / Amit megcsináltam belőle:

New York City, USA

• Cruise along Lady Liberty: YES, i did it, I bought a hop-on hop-off bus ticket for 3 days and a cruise trip was included. From the Pier near Times Square cruising under the Brooklyn Bridge, then turning back going towards the Statue of Liberty and returning to the Pier.
    Hajókázás a Szabadságszobornál: IGEN. vettem egy hop-on hop-off buszjegyet 3 napra és abban benne volt egy hajós körutazás is. A kikötőtől a Times Square közeléböl indult, elhajóztunk a Brooklyn-híd alatt, majd visszafordultunk és a Szabadság-szobor fele haladva visszatértünk a kikötőhöz.
  • Do an early morning jogging in the Central Park: YES, my @ss was frozen to run there in November in just a hoodie. Don’t trust the sun shining through your room window, in winter…
    Kora reggeli futás a Central Parkban: IGEN, a fenekem befagyott, hogy Novemberben egy kapucnis pulcsiban szaladgáltam ott. Ne bizzon senki a szobájába besütő nap sugaraiban, télen…Not Barefoot in the Park / Nem mezítláb a parkban
  • Visit the Top of the Rock and see from above the Empire State Building: YES, I was standing in line to buy a ticket when a woman came to me and said she had had 4 tickets but it was for 2 hours later and they couldn’t go. ‘Would I want the tickets???’ It was worth about 130$, I thought she was joking. I said yes, so I went for free to the Top of the Rock, I just had to wait 2 more hours for it 🙂 Only in America….;)
    Felmenni a Rockafeller Centerbe: IGEN, álltam a sorban, hogy veszek jegyet és egy nő odajött hozzám, azt mondta, van 4 jegyük, de 2 óra múlvára és azon már nem tudnak részt venni. „Nem akarom a jegyeket ???” Körülbelül 130 $ érték volt. Elfogadtam és igy ingyen mentem a Top of the Rock-ba, csak kellett várni még 2 órát 🙂 Ez csak Amerikaban Lehetséges ….;)
  • Watch the lights at the Times Square in the evening: YES, i was living near the Times Square, 15 minutes walk, so almost every night I arrived there. The US Elections I could experience there too. (Sad experience…)
    Megnézni a Times Square-t este kivilágitva: IGEN, a Times Square közelében laktam, 15 perc sétára, így szinte minden este oda érkeztem. Az amerikai választásokat is ott láttam (Szomorú élmény…)
  • Eat pizza in Little Italy: NO, I couldn’t, I saw Little Italy but I ate before that in Chinatown.
    Pizzát enni Little Italy olasz negyedben: NEM, nem tudtam, láttam a Little Italy-t, de előtte ettem a kínai negyedben.

• Visit the 9/11 Memorial: YES, it is very impressive
    Megtekinteni a 9/11 emlékhelyet: IGEN, nagyon megható volt

• Go to a Broadway show (this not possibly happens but let’s put it onto the list): NO, of course it didn’t happen, I wasn’t in the mood standing in line in the rain For a ticket.
    Elmenni egy Broadway show-ra: természetesen ez nem történt meg, nem voltam abban a hangulatban, hogy esőben sorban álljak jegyért
  • Cross the Brooklyn Bridge and watch the sunset from there: NO, but I cruised under the bridge but didn’t walk on it.
    Átmenni a Brooklyn hidon és megnézni onnan a naplementét: Részben, áthajóztam a híd alatt, de nem mentem rá. És a naplementét nem láttam onnan.

• Check Tiffany’s windows like Holly (Breakfast at Tiffany’s) on the 5th Avenue: YES, I have found it. No picture tho.
    Tiffany kirakatát megtekinteni, mint Holly (Álom luxuskivitelben): IGEN, meg is találtam. Nincs kép róla
  • See the dinos in the American Museum of Natural History: YES, amazing museum just 10 minutes by subway from my hotel. It was worth the visit.
    Megnézni a dinókat a New York-i Természettudományi Múzeumban:IGEN, csodálatos múzeum mindössze 10 percre volt metróval a szállodámtol. Érdemes volt a látogatás.
  • Eat a street hot dog: YES, yuck I did it, I wish I hadn’t done, the one I ate was awful.
    Utcai árustól hot dogot enni: IGEN, megcsináltam, bárcsak ne tettem volna, amit ettem szörnyű volt.

• Check Friend’s House in Greenwich Village: YES, it took a long time to find it in the small streets. Good I had a map on my phone, technology is amazing (I started using these modern smartphones only now).
    Megnézni a Jóbarátok (Friends) házát Greenwich Village-ben: IGEN, sokáig tartott, mig megtaláltam a kis utcákban. Jó, hogy volt egy térkép a telefonomon, a technológia lenyűgöző (mostanság kezdtem el használni ezeket a modern okostelefonok)

Fort Lauderdale, Florida

• Do an Airboat Tour in the Everglades Natural Park, in the swamp and hug an alligator at the alligator show: NO, i didn’t, my friend convinced me it wouldn’t be so exciting
    Elmenni hajókázni a mocsárba és megölelni egy krokodilt az aligator show-n Everglades Parkban: Nem, a barátnom meggyőzött, hogy nem olyan izgalmas
  • See the Southernmost Point of the USA in Key West: Yes I went on an excursion, I wrote earlier about my trip there.
    Megnézni amerika legdélibb pontját Key Westben: Igen elmentem kirándulni, korábban már írtam róla itt =>Key West just for a Day / Key West csak egy napra

• Visit Hemingway’s House in Key West: YES, it was really nice, free guided tour included. I wrote about it here.
    Megnézni Hemingway házát Key Westben: Igen, nagyon jó volt, ingyenes idegenvezetés is volt. Írtam róla itt = Key West just for a Day / Key West csak egy napra

• See the canals, Fort Lauderdale is famous for, by boat (it is called the Venice of America): YES, I did the tour, lots of houses of the riches
    Megnézni Fort Lauderdale csatornáit hajóval (Amerika Velencéjének nevezik): IGEN, csináltam egy túrat, sok milliomos házat lehetett látni

Playa del Carmen, Mexico

• Chichen Itza an absolute must, the most famous Mayan Ruin: YES, absolutely, a tour I did to Chichen Itza & Ik Il Cenote
    Chichen Itza kötelező – a leghiresebb maya templom: IGEN, egy túrat tettem Chichen Itza és Ik Il barlanghoz
  • Eat as much Mexican food as possible :): YES, every day while in Mexico
    Annyi mexikói kaját enni, amennyit csak lehet :): IGEN, minden nap
  • Jump in a Cenote (underwater cave) and swim/snorkel there: YES, I did, Ik Il. I jumped from about 5 meteres into the water.
    Beleugrani egy Cenote-ba (édesvizzel telt barlangok) és úszni benne: IGEN, Ik Il-nel. Beugrottam körülbelül 5 méterről a vízbe.
  • Climb up to the Pyramid of Coba: YES, I did it, it is not so difficult. But take plenty of water with you. Climbing down can be done slowly.
    Felmászni a Coba piramisra: IGEN, megtettem, nem olyan nehéz. De hogy sok vizet kell vinni. Lemászni csak lassan lehet.
  • Rent a scooter and discover Isla Cozumel or Isla Mujeres: YES, partly, it was at the end a car. I think the shittest car on Cozumel.
    Bérelni egy motort és felfedezni Cozumel vagy Mujeres szigetet: Részben a végén autót béreltem. Azt hiszem a legszarabb autót Cozumelen.
  • Walk the 5th Avenue in Playa del Carmen – tons of restaurants & shops: YES, amazing place, good restaurants and souvenir shops, i Loved it!
    Végigsétálni az 5ik sugárúton – Playa del Carmen: IGEN, csodálatos hely, jó éttermek és ajándéküzletek vannak itt, imádtam!
  • Visit the Tulum Ruins that stands on the Riviera Maya shore: YES, I did an excursion together with Coba, amazing.
    Ellátogatni Tulum maya romjaihoz a tengerparton: IGEN, tettem egy kirándulást együtt Cobaval, csodálatos.
  • Taste some tequila and see how it is made in a Tequila Store: NO, I forgot it, but I saw tequila shops from outside on the 5a Avenida.
    Megkóstolni a tequilát és megnézni hogyen készül egy Tequila üzletben:Nem, elfelejtettem, de láttam, tequila üzletet kívülről.

• Watch the sunrise on the Playa del Carmen beach: YES, once I caught it.
    Megnézni a napfelkeltét a Playa del Carmen tengerpartján: Igen, egyszer elkaptam.

• Eat fresh fish on the beach: YES 🙂 Friss halat enni a tengerparton: IGEN 🙂

• Swim and see the stalactites at the Rio Secreto: NO, I didn’t. I visited the Xplor Park, there I could see similar stalactites.
    Úszni a Rio Secreto cseppkőbarlangban: Nem, helyette meglátogattam az Xplor Parkot, ott is hasonló cseppkövek voltak.

• Go to the Xplor Theme Park and experience the full adventure, zip lines, cave swimming etc: YES, I did it. The time is really limited there especially if you have to stand in line for 1 hour to go to the zip line . Then 1 hour ride (honestly I was a bit bored after the 3rd line but there were 7), the weather was also rainy too. I did the canoe and the swimming in the cave.
    Elmenni az Xplor kalandparkba: IGEN. Az idő korlátozott, főleg ha sorban kell állni 1 órán át a kötélen lecsúszáshoz. Ezután 1 óra a kötélen csúszás (őszintén én egy kicsit unatkoztam a 3-ik után, de 7-en kellet lecsúszni ), az időjárás is esős volt. Kiprobáltam a kenuzást és a fürdést a barlangban

Havana, Cuba

• Walk along El Malecon at sunset: YES, I did that, it was 10 minutes walk from my hotel otherwise in the evening I wouldn’t have walked alone especially in Central Havana. You can imagine why, not because I was afraid, but it is better to be cautious if a woman travels alone.
    Végigsétálni naplementekor az El Malecon parti sétányon: IGEN, 10 perc séta volt az szállodamtol különben este nem jártam egyedül. El lehet képzelni, hogy miért, nem azért, mert féltem, de jobb óvatosnak lenni, ha egy nő egyedül utazik Kubában.

• Visit the Museo Hemingway in San Francisco de Paula: NO, i didn’t go, instead I went to the beach 🙂
    Megtekinteni Hemingway múzeumat San Francisco de Paula-ban: Nem, nem mentem, inkább elmentem a strandra 🙂
  • Go around Old Havana (La Habana Vieja) in an Old Car: YES, I did, here you can find my travelogue about it. =>
    Old timer kocsival körbeautózni az óvárost (La Habana Vieja): Igen, már irtam itt róla => Driving around Havana in a Classic Car / Milyen egy klasszikus amerikai autóval bejárni Havannát
  • Visit a Cigar Factory and smoke a cigar: YES, partly I did, I didn’t try a cigar but I visited one. The cheapest Havana Cigar is about 20$, expensive habit.
    Megnézni egy szivargyárat és kipróbálni egy szivart: Részben, nem szivargyárban voltam, hanem dohányültetvényen. A legolcsóbb Havanna-i szivar 20 $ körül van, drága hobbi ez. Exploring the Viñales Valley in Cuba / A Viñales-völgy felfedezése Kubában

• Drink a mojito in Hemingway’s Bar, La Bodeguita del Medio: YES, I did that. It was classic, everyone was taking pictures and ordering Mojito, me too. It was the WORST MOJITO I drank in Cuba. Hemingway was a big fun of drinking so to say, he said “My tequila in La Bodeguita, My Daiquiri in El Floridita”. Maybe back then the barmen were better at their job…
    Inni egy mojitot Hemingway bárjában a La Bodeguita-ban: IGEN. Mindenki bejött fotózkodott és rendelt egy mojitot. Ez volt a legrosszabb MOJITO, amit ittam Kubában. Hemingway nagy ivó volt, finoman szolva, azt mondta: „Tequilamat a La Bodeguitaban, Daiquirimet az El Floridita-ban”. Talán az akkori mixerek jobbak voltak
  • Go to Trinidad by bus and see the colourful houses there: NO, i didn’t, when I was planning the trip I didn’t count with that that the distance of Havana and Trinidad is about 300km, 4 hours only one way. Huhhh
    Elmenni Trinidadba busszal és megcsodálni a szines házakat: Nem, amikor terveztem az utazást nem számoltam azzal, hogy a Havanna és Trinidad távolság kb 300km, 4 óra csak egy útra. Huhhh
  • See the Museo de la Revolucion and get to know a bit the life story of Che Guevara: YES, it was really nice it was before the death of Fidel Castro, I even saw a decoration ceremony of old veterans.
    Megnézni a Museo de la Revolucion (Forradalmi Múzeumot) és megismerni kicsit Che Guevara életét: Igen, ez tényleg érdekes volt, Fidel Castro halála előtt voltam és még egy kitűntetesi ünnepséget is lattam a régi veteránoknak.

• Buy a T-shirt with Che on it: NO, but a Cuban one with dancing musical instruments I bought.
    Venni egy pólót amin Che Guevara van: Nem, de vettem egy kubai polót táncoló hangszerekkel

• Eat at a street vendor truck (yuck, i don’t know if I will dare to…): YES, I was so hungry on my arrival day that I tried one. I was very lucky I didn’t get sick, it cost maybe 30¢, but I didn’t eat it, the meat wasn’t cooked enough. There weren’t good restaurants in Havana. The food had no taste, bad quality, but everywhere.
    Utcai árusnál enni (nem biztos, hogy ezt bevállalom): IGEN, annyira éhes voltam az érkezés napján, hogy kipróbáltam egyet. Nagyon szerencsés voltam, hogy nem lettem beteg, talan 30 ¢ volt, de nem ettem meg, a hús nem sült meg eléggé. Nem voltak jó éttermek Havannában. Az ételnek nem volt jó ize, nem volt jo minősége.

• Go to the Playa del Este, to the beach where the locals go: YES, I went to the beach but the Playa del Este was too far, I went to the nearest one, there were also mostly locals.
    Elmenni a Playas del Este tengerpartra, ahova a helyiek mennek: IGEN, elmentem a tengerpartra, de a Playa del Este-ben túl messzire van, egy legközelebbit látogattam meg, ott is voltak helyiek.

So this is what I planned and what I did…. Maybe you can use my list to plan your next holiday in that area 🙂
Tehát ez az, amit terveztem és amit megtettem …. Talán lehet használni a listám, azoknak, akik nyaralást terveznek ezen a területen… 🙂

Note: all pictures are mine 🙂

Vicky

I’m glad you’re here! I hope you liked and interested in this post. If so, I will be very pleased when you click Like and share the entry with friends! This is important to me because it shows that it is worth to write further. Thank you 🙂
Örülök, hogy itt vagytok! Remélem tetszett és érdekelt ez a bejegyzés. Ha igen, nagyon örülnék, ha rákattintanátok a Like-ra és megosztanátok az írást barátaitokkal! Ez fontos számomra, mert azt mutatja, hogy érdemes tovább írnom. Köszönöm 🙂

You can follow me and like my Facebook page here / Követhettek Facebook-on itt: https://www.facebook.com/memoriesofatraveladdictchick/

You can see my instagram Photos here / Itt láthatjátok az instagram fotóimat: https://www.instagram.com/victoria_lengei/